Probeersel - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van peterveel - WaarBenJij.nu Probeersel - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van peterveel - WaarBenJij.nu

Probeersel

Door: Peter van Lakwijk - AKA Peterveel

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2014 | Nederland, Medemblik

Deze site lijkt erg geschikt voor mijn verhaaltjes over de winterstop maar grijze digibeten zijn vaak wat huiverig voor nieuwigheden dus probeer ik eerst maar eens korte zeilverhaaltjes.


SPRET 2014
Misschien is het de afkorting van Samen PRET? Er hoeft tegenwoordig niet meer per sé solo te worden gevaren en dat is mooi want drie jaar geleden kon ik met Anjo en een vriend van hem meedoen, typisch een geval van de lamme, de blinde en de vrijwel ademloze maar we hadden een mooie tocht. Vorig jaar kon ik mee met Peter de Wit en dit jaar was dat ook weer een mooie optie. Met wat weinig wind en in het zonnetje was het voor iedereen een rustig tripje maar bij het flesjes vangen veranderde het rustige zeilersvolk in een stelletje wilde beesten. Met een stalen Sneekermeer hoef je niet bang te zijn voor een krasje, in tupperware ben je dacht ik wat voorzichtiger maar men ging geheel los. Na zes flesje heb ik me onttrokken aan de strijd want hoewel uitstekend manoevreerbaar is veertig voet toch best wel groot. Helaas had Rik de Vries malheur met zijn motor en Vok Berkhout waren we ook ineens kwijt. Met te weinig wind vóór de wind schiet niet op en om niet steeds de laatste te zijn waren we voor de verandering als eerste op de tor in Medemblik. Bart had de boel in zijn thuishaven piekfijn geregeld en de steigerborrel begon voor iedereen wat vroeg, blij dat ik bij Bart op de elektrieke fiets naar zijn huis mee kon rijden. In huize Bart werd prettig verder geborreld en absoluut smakelijk gegeten. Of mijn tolerantie voor alcohol nou afneemt of dat er wat erg veel is ingenomen weet ik niet precies maar het kostte moeite me de volgende dag te herinneren dat ik in de koets van Ferry weer netjes voor de boot ben afgezet. Bart en Hans, dank voor de geoliede organisatie, mede spretters weer grote dank voor de gezelligheid en hopelijk weer tot volgend jaar.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Medemblik

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2014

Probeersel

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 1032

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: